Caroline zocht ook steeds de verbinding met school. Ging het gesprek met leerkrachten en IB’er aan om aan te geven hoe onze dochter dacht en wat het beste aangeboden kon worden. Zo ontstond er een duidelijke samenwerking tussen school-Caroline en ouders.
In groep 4 bleek dat onze dochter uitviel met rekenen. Zij kon niet meer meerekenen met de rest van de klas en zou eigen werk krijgen. Wij wilden graag extra ondersteuning voor haar en kwamen in contact met Caroline. Wat een geluk! Caroline luisterde goed naar wat wij over onze dochter vertelden en observeerde haar ook goed. Ze stelde per periode duidelijke doelen waar ze naartoe werkten. Het sterke van Caroline vinden wij dat zij haar lessen aanpast aan de interesses van het kind. Zo is er in het geval van onze dochter aardig wat afgerekend met behulp van knuffels en Playmobil. Het maakte dat W. nooit met tegenzin naar de Remedial Teaching ging en dat zij ook nooit een hekel aan rekenen heeft gekregen. Alleen dat al was de investering waard! Daarnaast zagen wij dat ons kind steeds met kleine, maar duidelijke stappen vooruit ging en meer zelfvertrouwen kreeg waardoor zij bijvoorbeeld zelf boodschappen durfde te doen en niet meer bang was met betalen.
Caroline zocht ook steeds de verbinding met school. Ging het gesprek met leerkrachten en IB’er aan om aan te geven hoe onze dochter dacht en wat het beste aangeboden kon worden. Zo ontstond er een duidelijke samenwerking tussen school-Caroline en ouders.
Een paar keer per jaar kregen wij een duidelijk verslag van wat er gebeurd was die periode en werden er nieuwe doelen gesteld.
Al de jaren RT hebben er in geresulteerd dat ons kind vol zelfvertrouwen is begonnen aan de middelbare school, dankzij alle inzet en de positieve benadering van Caroline. Wij raden haar zeker aan als wij ouders spreken met kinderen die tegen leerproblemen op school aanlopen.